Predpovede pre retailový trh na tento rok, publikované našou globálnou asociáciou Shop! Ide síce o trendy z USA, ale môžeme to brať ako inšpiráciu, ktorá posunie trh na Slovensku vyššie.
Podpora rastu si vyžiada mimoriadne kreatívne opatrenia
Či už ide o nákupy za doláre, crossmarketingové partnerstvá alebo iné hodnotové ponuky, 71 percent popredných maloobchodníkov tvrdí, že v roku 2024 zvýšia počet propagačných akcií.
Bezproblémový maloobchod zmení definíciu potešenia z nakupovania
Maloobchodníci a značky momentálne umožňujú bezproblémové nakupovanie – kdekoľvek, kedykoľvek a čokoľvek – a oslovujú spotrebiteľov pomocou inovatívnych taktík a prevratných technológií.
Umelá inteligencia podporí efektivitu maloobchodu a zážitky zákazníkov
Generácia Z najviac oceňuje, keď maloobchodníci používajú AI na zlepšenie ich nákupného zážitku prostredníctvom personalizovaných odmien/odporúčaní.
Zákazníci budú uprednostňovať to, čo v produktoch NIE JE
Zrýchlenie trendu čistých etikiet na potravinách v USA podporilo schválenie zákona o bezpečnosti potravín* v Kalifornii v roku 2023, ktorý nadobudne účinnosť v januári 2027. (*ide o legislatívu zakazujúcu výrobu, predaj alebo distribúciu potravín obsahujúcich štyri „potenciálne toxické chemické prísady“ – bromovaný rastlinný olej, bromičnan draselný, propylparabén alebo červené farbivo č. 3.)
Maloobchodníci „priložia pod kotol“, aby prilákali stravníkov
V roku 2024 budú maloobchodníci, c-stores a reštaurácie súťažiť o „žalúdky“ zákazníkov, čo bude aj naďalej stierať hranice medzi gastronomickými službami a maloobchodom, keďže to prináša nové príležitosti na rast predajných kanálov a reaguje na meniace sa požiadavky spotrebiteľov.
Zdroj ilustračnej fotografie: StockSnap – Pixabay.
Preložené pomocou AI