Ako nakupuje Generácia Z: pozrite sa na potreby najvplyvnejšej spotrebiteľskej skupiny

Generácia Z – tí, ktorí sa narodili medzi rokmi 1997 a 2012 – sú už teraz silnou spotrebiteľskou skupinou a v nadchádzajúcich rokoch ich význam ešte vzrastie. Čo by teda mali maloobchodníci vedieť o preferenciách, výdavkových návykoch, hodnotách, prioritách, spôsobe a miestach nákupu, o tom, čo generácia Z nakupuje a ako ovplyvňuje nákupné vzorce ostatných generácií?

Odpovede na tieto otázky ponúka správa Spend Z“ od spoločností NielsenIQ a World Data Lab, ktorá uvádza, že výdavky generácie Z by mali do roku 2030 predbehnúť výdavky generácie baby boomers, a že do roku 2034 mladá generácia celosvetovo utratí viac než 9 biliónov dolárov.

„Generácia Z je tu a je pripravená míňať. Firmy musia vedieť, ako sa jej prispôsobiť a ako na ňu cieliť. Pochopenie toho, čím sa táto generácia líši, je kľúčom k uvoľneniu príležitosti k rastu, ktorú predstavuje viac než 12 biliónov dolárov,“ myslí Tracey Massey, prevádzková riaditeľka spoločnosti NielsenIQ.

Kľúčové poznatky

Generácia Z vyžaduje autenticitu – zástupcovia generácie Z majú väčší záujem o autentické vzťahy s influencermi a značkami. „Byť sám sebou“ je pre túto generáciu celosvetovo najlepšie hodnoteným popisom úspechu.

Bezprecedentná návštevnosť: Ich nákupy v kamenných obchodoch tvoria takmer 50 % ich podielu na tržbách a sú vyššie než u ktorejkoľvek predchádzajúcej generácie, aj keď generácia Z začína svoju nákupnú cestu online a online recenzie od ostatných nakupujúcich radí medzi najdôležitejšie faktory pri nakupovaní. Je silne ovplyvnená sociálnymi médiami.

Globálna nákupná sila: Generácia Z sa stane triedou spotrebiteľov s najvyššími výdavkami v mnohých regiónoch a v roku 2030 bude tvoriť 30 % globálnej pracovnej sily. Severná Amerika, Európa a Ázia a Tichomorie budú naďalej dominovať väčšine výdavkov, pričom Ázia a Tichomorie sa stávajú stále dôležitejšími.

Zdravie a wellness sú dôležité… do istej miery: Celkovo sú zdravotne uvedomelí a majú na pamäti udržateľnosť. Nejdynamičnejší rast dopytu medzi spotrebiteľskou triedou generácie Z je v kategóriách zdravia, rovnako ako v alkohole/nápojoch.

  • Očakáva sa, že 81 % tržieb spoločnosti TikTok v USA tvoria oblasti zdravia a krásy, čo ukazuje na jej veľký vplyv.
  • Viac než 50 % generácie Z používa fitness alebo podobnú aplikáciu a 17 % používa fitness náramok na sledovanie informácií o zdraví.

Technológie urýchľujúce správanie:

  • Online recenzie od ostatných nakupujúcich sú pri nakupovaní kľúčové, pričom 53 % populácie generácie Z pravdepodobne nakupuje na sociálnych sieťach.
  • Pri nákupe v kamennom obchode používa 26 % ľudí z generácie Z na svoje rozhodovanie telefón. Pre porovnanie – u generácie Y je to 23 %, u generácie X 18 % a baby boomers 12 %.

„Generácia Z je najväčšia, najpočetnejšia, najbohatšia a najglobálnejšia generácia v histórii,“ povedal Wolfgang Fengler, generálny riaditeľ spoločnosti World Data Lab. „Firmy si musia uvedomiť, že generácia Z má 2 miliardy ľudí a uspokojenie ich potrieb je nevyhnutnosťou.“

Zdroj textu.

Zdroj ilustračnej fotografie: Shopassociation.org, PeopleImages/iStock.com

Preložené pomocou AI

Dalšie články

CZ EN