Značka Monster sa dlhodobo profiluje ako výrazný hráč v oblasti lifestyle a motoršportu. Spolupráca s tímom McLaren, ktorá zahŕňa okrem iného aj súťaže o vstupenky na preteky F1 alebo zážitky s tímom McLaren, je príkladom toho, ako možno globálnu športovú alianciu pretaviť v mieste predaja na silný impulz k nákupu. V obchodoch sa premietla do podoby výrazného POP média s replikou pretekárskeho monopostu. O realizáciu vystavenia v sieti obchodov Tesco na Slovensku sa postarala agentúra Dago, ktorá vytvorila a nainštalovala celkom 17 shop-in-shopov. Dominantným prvkom každého z nich je realistická replika formuly, ktorá slúži ako výrazný nosič kampane podporujúcej spotrebiteľskú súťaž. Dizajn vystavenia plne zodpovedá energickému vizuálnemu štýlu značky – čierna s neónovo zelenými detailmi, motív trhajúceho sa plechu, šikmé industriálne prvky a podlahová fólia evokujúca povrch boxovej uličky.

Od renderu k realite: vznik monopostu
Jedným z technicky najnáročnejších prvkov celej inštalácie bola bezpochyby výroba samotného modelu formuly. Prevod 3D vizualizácie do výsledného výrobného výkresu bola samozrejme práca pre firemné konštrukčné oddelenie. Z hľadiska konštrukčnej náročnosti bola najväčšou výzvou práca s oblými plochami – tak, aby sa čo najviac zachoval vizuálny charakter modelu a zároveň bol tvar realizovateľný v reálnej výrobe. Zostavenie vzorového modelu trvalo približne 3,5 hodiny, pre sériovú výrobu bola doba prirodzene optimalizovaná. Formula je vyrobená z kombinácie rôznych materiálov – základ tvorí vlnitá lepenka, osi kolies sú z PVC rúrok, dekoratívne detaily ako zrkadlá a závesy kolies z PSH plastu. Niektoré prvky (napr. drobné detaily) vznikli pomocou 3D tlače, kolesá boli vyhotovené z extrudovaného polystyrénu.
Výsledok: pozornosť zaručená
Kombinácia výraznej značky, silného vizuálu a prémiovej výhry v súťaži vytvorila na predajnej ploche neprehliadnuteľný impulz na zastavenie a nákup. Shop-in-shop Monster x McLaren je ukážkou toho, ako môžu aj technicky náročné konštrukčné prvky, ako model pretekárskeho vozidla, zohrávať rolu efektívneho POS nosiča – pokiaľ sú zasadené do dobre spracovaného konceptu. Výsledkom je vizuálne úderná a technicky prepracovaná POP kampaň, ktorá prenáša adrenalín zo závodnej dráhy priamo do predajní.








CZ
EN